Globetrotter - Utazó blog

Tapasztalatok, országokról, tájakról, emberekről, (extrém) sportokról.....kalandok a nagyvilágban.

Címkék

1923 (1) 2011 (1) a8 (1) állvány (1) android (2) ausztria (2) autó (1) bela (1) billentyűzet (1) c8 (1) di (1) dinkelsbühl (1) donovaly (1) dropad (1) edam (1) expo (1) extrém (1) forgalom (1) gleccser (1) globetrotter (9) google (1) gouda (1) heropad (1) hollandia (1) hydrospeed (1) kajak (1) kerékpár (1) kiállítás (1) kiegészítő (1) klagendfurt (1) lesi (5) maps (1) mid (1) minimundus (1) németország (1) netherland (1) noce (1) nyugat (1) óceán (1) olaszország (1) ország (2) rafting (5) schwarza (1) see (1) (3) siklóernyő (2) sípálya (1) snowboard (1) sol (1) szlovákia (2) sztori (1) tablet (2) tartozék (1) táska (1) tél (1) teszt (2) (1) tonale (1) traffic (1) trekk (1) trekking (1) utazás (3) úticél (1) vadvíz (3) val (1) város (1) velden (1) vezetés (1) vicces (1) wörther (1) wörthi (1) zenithink (2) zt 180 (2) Címkefelhő

Friss topikok

2010.04.05. 20:50 Lesi_the_Globetrotter

Extrém vezetési helyzetek

Ma jöttem hazafelé az autópályán, szakadó esőben és természetesen betartva a szabályos sebességlimitet. :) Félúton a vezetőoldali ablaktörlő sztrájkba lépett, mozogni mozgott ugyan, de zéró hatásfokú törlést lebonyolítva. A hiba egyértelmű: meglazult a tartócsavar. Ezen helyzet átlagos megoldása, hogy az ember félreáll ahol tud, kér egy megfelelő villáskulcsot a benzinkutastól, nekiesik a csavarnak és változatos trágárságokat morogva várja, hogy az ünnepi hacuka mikor ereszti át végleg az égi áldást az alsóruházat irányába. Mondanom sem kell ezt a megoldást reflexszerűenelvetettem, sőt telefonáltam (szigorúan headsettel), vettem két programot az apple store-ban, majd a diktafon programmal lejegyeztem ezt a postot......

 

Eme hangulatkeltőnek szánt bevezető után azért leszögezném, ezt azért otthon ne próbálja ki senki. Érteni úgyis csak az fogja, aki túl van legalább félmillió kilóméter vezetésen. Viszont ennek analógiájára eszembe jutott néhány megszívlelendő jótanács, kezdő világvándorok számára:

- Ha eltévedsz kérdezz! Tőlünk szerencsésebb történelmi fejlődésű országokban ugyanis a hazai átlagtól eltérően, nem kell attól tartanunk, hogy a megkérdezett kb. jó, hogy nem köp egyet "segítőkészségében". Nyelvismeret hiánya esetén aktív aktivity.

- Elszakadó autóékszíj esetén bizonyos műszálas női harisnyák több kísérlet során megfelelő idiéglenes megoldásnak bizonyultak. (az első szerelőig természetesen)

- Soha, ismétlem SOHA ne menj abba bele, hogy egy rövidzárlatos, minden fényforrás nélküli lerobbant autóval éjszaka egy autópályán vontassanak "csak az első parkolóig". Életem egyik legrémesebb hét kilómétere volt.

- Ha nincs GPS-ed akkor sosem lehet elég térkép nálad. Tavaly ősszel Belgiumba három különböző térképet vittünk magunkal és annyira különbözőek voltak, hogy mindháromból is alig-alig sikerült rekonstruálni a valóságot, így is sikerült olyan helyre autózni, amely egyik térkép szerint sem létező főútvonal.

-  Sok országban rendkívül eltérő stílusban vezetnek akármelyik szélsőértéket nézzük. Alapvetően három csoport van. Az első a "szabályos", jellemzően Németek, Angolok stb. Mennek, de betartják az alapvető szabályokat. A második csapat a "mazsoláknak életveszélyes", ilyen Olaszország és Franciaország egyes részei, főként déli országokra jellemző. Szabályok nuku és ha nem tudsz igazodni a helyi sajátosságokhoz akkor bizony rémálomtúrára készülhetsz. A harmadik metszet pedig a "balfék". Tökéletes példa rá Ausztria, ahol az utóbbi évek divatja az anyósülésen pocakot ölelve hortyogó férj és a kormányra vérhólyagot szorító feleség. Az idegbaj garantált.

- És természetesen a legalapvető tanács, egy irodalmi gyöngyszem.

 

NE ESS PÁNIKBA!

Szólj hozzá!

Címkék: autó extrém vezetés


A bejegyzés trackback címe:

https://globetrotter.blog.hu/api/trackback/id/tr371897190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása